from crab to 5 star!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Paul Ohoilulin - WaarBenJij.nu from crab to 5 star!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Paul Ohoilulin - WaarBenJij.nu

from crab to 5 star!!!

Door: lila the auswaus

Blijf op de hoogte en volg Paul

20 Oktober 2007 | Nederland, Amsterdam

hey hey!! wat gaat het snel zeg!
ik zit dit moment in KL asia kuala lumpur!!
ik heb een heel verhaal dat echt de kroon verdient!!
ik ben nu al enkele weken met een vriendin van mij aan het reizen!! we ontmoette elkaar weer in byron bay en besloten om samen in asia rond te reizen en eigenlijk meer een soort vakantie te houden!!
de eerste van oktober vlogen we naar singapore ik was daar al een keer geweest voordat ik naar australie kwam ik had daar een stopover dus ik wist mijn weg een beetje!! we kwamen op het vliegveld aan en moesten naar de stad dus dat was wel gemakkelijk!!
het is een erg dure stad maar een heerlijke stad voor ons om daar lekker te shoppen ik beschrijf het daar als goedkoop en behoorlijk met de tijd ik bedoel fashion!! het hotel was niet slecht maar voor het geld kon beter!!!
we waren daar niet lang geweest omdat het leven daar erg duur is dus we zijn enkele dagen daar gebleven en toen met de bus naar melaka gegaan!!wij hadden in gedachte om lekker te relaxen en ons lekker op ons gemak te voelen helaas zat dat er niet in want het is een moslim country!! ik heb nix tegen moslim maar ze drukte ons in een vervelende positie!!
lois waar ik mee rondreis was gewoon met een leuk truitje met mij aan het winkelen lekker eten relaxen and exploren!! de mensen bekeken haar als een pornster en mij konden ze wel schieten het feit dat ze niet gepast gekleed was en ik met haar liep natuurlijk!! natuurlijk probeerde we ons aan te passen we hadden voor lois een gewaad gekocht dat haar hele lichaam bedekte hahahha wat zag dat er uit!!
het hielp een beetje want de kleur van een foreigner kun je nooit verbergen!! na een paar dagen geexplored te hebben was het tijd om te verkassen en hoe is dat beter dan met een vip bus naar KL kuala lumpur!!
de reden dat wij naar asia waren gekomen was gewoonweg te genieten van het lekkere eten de mooie scenerys en natuurlijk de cultuur van maleysie!!
lekker relaxed!! dat gevoel hebben we helaas nooit gehad!! want de moslim cultuur is zo sterk dat we ons gewoonweg niet comfortabel voelde daar!! goed dat lois vrienden had in Phillipines dat was voor ons de uitweg om in een villa te zitten met een eigen bodyguard een maid en een butler!! boeken die handel! na een paar dagen in kl te hebben gezeten was het tijd om een laatste keer te shoppen en te exploren!! diezelfde dag ontmoeten we een gast in een kledingwinkel waar ik eigenlijk een beetje mee aan de praat raakte en voor we het wisten zaten we aan de koffie en aten we erg duur!! diezelfde avond hebben we in zijn appartement geslapen! de dag daarop vlogen we uit naar de phillipines!! de phillepines zou voor ons de hemel op aarde moeten zijn maar van het begin tot het eind hadden we pech het leek wel of alles was mend to be to go wrong!! toen we daar aankwamen bleek alles gewoon een grote leugen te zijn!! we hadden een bodyguard we hadden een maid en we hadden een butler maar ze was vergeten te vertellen dat het huis waar ze in woonde dat ze dat verkocht hadden en dat wij in een krot kwamen te zitten!! nou aardig he!! het zou voorledig gratis zijn en toen we daarkwamen moesten we ook nog vierhonderd dollar betalen!! ik wil er gewoonweg niet te veel over vertellen maar kan wel vertellen dat ik hele hoge verwachtingen had helaas was het een illusie de mooie stranden waren besmeurd met rommel en troep! de huizen waren krotten en dat is eigenlijk nog te min uitgedrukt!!lois had het na een paar uur al gehad en moet je nagaan dat we daar bijna een hele week zijn geweest!! de lasten om het te verdragen daar deed ik voor twee personen maar ook ik moest na die week zeggen sorry maar ook ik kan het niet meer trekken en ik ben gewend in krotten zonder bed of whatever te overleven!! maar dit was wel niet zo armzalig dat ik ook open boek met lois moest spelen!! diezelfde dag waren op een strand met een hele familie phillipinos!! dat moment deelde ik met lois om haar te vertellen dat ik het ook bijna niet meer trok!! na een dag in rommel te hebben gezwommen en gebarbequed te hebben belde die moeder van die vriendin van lois en begon te klagen waarop lois had zoiets van het is genoeg!! ze wilde ons in een hotel stoppen maar lois zei keihard nee!!! paul en ik worden vandaag nog op het vliegveld gezet!! en zogezegd zo gedaan we hebben on ze spullen gepakt waarop zij ons naar het hotel dichtbij een vliegveld hebben gebracht!! kl here we come!! en nu zitten we al bijna vier dagen bij die gast in huis eigen badkamer tv met dvds airco!! na vier weken samen reizen kan ik nu voor het eerst zeggen dat we wat rust hebben!! we zitten hier goed en hebben het heerlijk naar ons zin!! na die weken van reizen vliegen travellen hebben we het wel verdiend om gewoonweg nix te doen!! ik wil iedereen laten weten dat het harstikke goed met ons gaat en dat we genieten van het nix doen nu op het moment!! het zit er helaas bijna op voor mij!! de datum is bekend de dertiende kom ik terug!!!!! ik wil graag iedereen de groeten doen en zeggen dat ik jullie allemaal mis!! ik ben er sneller dan je denkt!!
love uit asia!!

• 20 Oktober 2007 - 14:32

Amber (TA):

Gday Paul, Hier even een kort berichtje van die TravelActive dame uit Stairway. Begrijp dat je reis er alweer bijna op zit. Wat vliegt de tijd! Leuk om je verhalen (waarvan sommige erg herkenbaar)te lezen. Al word ik er stiekem wel een beetje jaloers van. ;-) Volgende week heb ik de laatste Stairwayavond van dit jaar en in december ga ik eindelijk weer eens op vakantie (laatste keer was koalas verzorgen in Oz, jan. 2006 dus het was wel tijd) Het wordt 3,5 week Thailand dus daar kijk ik erg naar uit. Alvast een hele goede reis terug gewenst, take care en misschien tot ziens. Grtjs Amber

• 22 Oktober 2007 - 16:35

Mama:

He Manneke!!
    fijn om je verhaal nog een keer te lezen , wel fijn dat we dit samen al hebben kunnen bepraten (luisteren).
    Heel lief van je dat je direct gebeld hebt na mijn behandeling.ERG ATTENT!
    verder ben je van alles op de hoogte .En je krijgt de groeten van Lange en van OMA de kleijnen ,ze vond het fijn om dit weer te horen ,heb het aan de telfoon voorgelezen,Zo blijft ze op de hoogte ! Paul genoet er nog van en dan tot horen of zien

Lieve knuffel van Mama xxxx!

• 24 Oktober 2007 - 09:01

Selma:

De reis van jou en lois had dus zoals jij het benadrukt ' de hemel op aarde moeten zijn maar van het begin tot het eind hadden jullie pech het leek wel of alles was ment to be to go wrong!' Goh heb je je geen enlele keer afgevraagd dat je karma zich tegen je keert of dat iets in theorie goed klinkt en in de praktijk geen kans van slagen heeft. Sorry dat ik dit moet zeggen en jij weet waar ik over spreek maar het klopt gewoon niet wat je nu doet en op welke manier je het doet. Ik had het iig niet verwacht...

• 24 Oktober 2007 - 11:06

Jacklin:

Hey Paultje,

Wat een verhaal zeg..maar lekker dat je nu welverdiende rust en relaxedheid hebt!
    Ik kan niet wachten tot je weer terug bent...voelt nog wel lang, maar het is idd zo.

Ik had je nog probere te bellen ,maar dat ging niet helemaal goed volgens mij.
    Heb je zoveel te vertellen en ik heb een huisje. HAT woninkje in St Tunnis, dus kun je ook keertje bij mij op de koffie komen! Moet nog wel eerst even klussen, maar als jij terug bent is het waarschijnlijk al een heel eind en ben je van harte welkom in mijn crib!

Geniet er nog van en tot snel.

Kus Jacklin

• 25 Oktober 2007 - 18:08

Robert:

hey paulus,

goed om te lezen dat je weer terecht bent gekomen. ik neem aan dat je nu nog in de philipinos zit wat ik begrijp uit je verhaal en dat je nu weer terug gaat naar KL. ik weenie of je nu nog ergens een plekkkie hebt al goedkoop, maar ik weet nog wel een backpack plekkie voor 6 eurio per nacht. chill plekkie int centrum en ziet er goed uit. wacht ik knal het wel effe op de mail. succes

groeten uit breda,

Rob

• 28 Oktober 2007 - 11:39

Vera:

Zow jongen weer veel meegemaakt zeg! Iedere ervaring maakt je sterker mate. Hoop dat je nog ontzettend geniet van je laatste weekjes en de welverdiende rust! Kijk er naar uit weer gezellig bij te kletsen! Ga je Dave toevallig nog zien in Asia? Ben je ook nog van plan naar Thailand te gaan? Als je nog tips wil dan hoor ik het wel. Take care and enjoy!

Liefs Veer

• 08 November 2007 - 08:15

Marian:

Mijn voorspelling gaat waarschijnlijk uitkomen.En dat is dat je met een lieve vriendin terugkomt uit Aussie! Ik heb het nog gezegt toen je ging, weet je dat nog? Ik hoop dat het deze keer echt raak is en dat je gelukkig word want dat is waar het om gaat. Ik ben blij dat je alle mooie en minder mooie ervaringen in Aussie mee hebt mogen maken. Misschien komen Bas en ik nog op enkele plaatsen waar jij ook geweest bent. Lijkt me erg mooi. Iedereen kijkt er al uit dat je weer naar huis komt en ik ook. Wat is een jaar snel om he! Verder gaat alles zijn gangetje. Wij krijgen nu een rustige periode met enkele parksluitingen. Dus als je weer geseteld bent dan kunnen we wat afspreken, maar ik zie of hoor je nog wel.Doe maar rustig aan, eerst je familie en vrienden bezoeken. Meer nieuws heb ik op dit moment niet. Toedeloe en tot ziens, groetjes Marian en Bas XXXXXXXXXXXXXX

• 12 November 2007 - 19:54

Maria:

He Manneke
    Fijn dat je nu in het vliegtuig naar huis aan het komen bent!!Je weet dat we je met open armen ontvangen ! Doe maar een dikke jas aan want het is hier niet zo warm als in bangcok!
    Maar en beetje nachtvorst kun je wel tegen? Je huisje is lekker warm en knus als je thuis komt!!Verder goede reis en tot morgen .Liefs Papa en Mamax x x x

• 12 November 2007 - 20:01

Je Oma:

Hallo paul wat fijn dat je er weer bijna bent,ik zei toch voor je ging tot ziens. Het jaar is weer voorbij en ik hoop dat je snel je verhalen komt vertellen,ik ben erg benieuwt wat je allemaal beleeft en gezien hebt!

Groeten Oma De Kleijnen.